Városlista
2025. szeptember 7, vasárnap - Regina

Hírek

2012. Február 01. 07:33, szerda | Belföld
Forrás: mno.hu

Kötött pályán, de tovább repül a Malév

Kötött pályán, de tovább repül a Malév

A 60 milliárdos adóssággal rendelkező nemzeti légitársaságnak korlátozott mozgástere van.

Mindenki azon dolgozik, hogy „hézagmentes” legyen az átmenet egy új működési formába – hangozott el a keddi sajtótájékoztatón.

Berényi János, a Malév igazgatósági elnöke sajtótájékoztató keretében számolt be a cég helyzetéről. Úgy fogalmazott: a légitársaságnak korlátozott mozgástere van. Ahogy Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos tájékoztatta a közvéleményt, az előző kormány rossz döntéseinek következménye a mostani helyzet, ami likviditási problémákat okoz. A lízingtársasággal megállapodtak, így a repülőgépek rendelkezésre állnak. Most a szaktárcával együtt azon dolgoznak, hogy a cég továbbra is folyamatosan üzemeljen – mondta az igazgatóság elnöke.

Berényi szerint az utazóközönség szereti a Malévot, annak ellenére, hogy voltak és vannak hibák. Kiemelte, hogy csodálatos eredményei vannak a légitársaságnak: nyárig 757 ezer jegyzett bookolása van a Malévnak, árbevétele 120 milliárd forint, ezért megkülönböztetett figyelmet kell rá fordítani. A magyar kormány elkötelezett a nemzeti légitársaság fenntartásában, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a problémákat meg lehessen oldani. Ezt alátámasztja, hogy a jelenleg is zajló kormányülésen kiemelt téma a Malév – fűzte hozzá. És ezért is kapott egyfajta védőernyőt a vállalat a hétfői kormányrendelettel.

Az igazgatósági elnök egy likviditási terv kidolgozását kérte a menedzsmenttől, ez a hét végéig el fog készülni. A tervnek tartalmaznia kell, hogy meddig tartanak ki a saját források, és honnan kell a tulajdonosnak forrásokat találni a további működésre.

A Malév Európában is elismerést váltott ki utasszám tekintetében, „már majdnem azt mondom, hogy irigykednek a nagyok is” – emelte ki Berényi. Rámutatott: a mostani helyzetben azonban nagyon gyorsan elfogyhat a pénz. Ami korábban egy hónapig is eltartott, az mostani „sokkos” állapotban akár egy pár nap alatt is elfogyhat, például ha a repülőterek elkezdik előre kérni a reptéri illetéket. Ha ezektől a váratlanul fellépő költségektől meg tudják magukat kímélni, akkor repülnek a Malév gépei, ha nem, akkor bármi megtörténhet – fogalmazott.

Újságírói kérdésre Berényi János elmondta: a légitársaság tartozása 60 milliárd forint, és a kormány több pénzt nem adhat az uniós rendelet miatt. Leszögezte: ebben a formában a Malév nem tudja folytatni a működést. Az igazgatóság elnöke azonban bízik abban, hogy addig sikerül még működtetni a céget, amíg felépül egy új nemzeti légitársaság, amely mindazokat a feladatokat ellátja, amit a Malév jelenleg is ellát. „Itt a hézagmentes átmenet kérdéséről van szó.”

„Lesz Budapest-központú nemzeti légitársaság, amely az új befektetőtől is fog függni, de a mostani jó állapotot meg kell lovagolni. Mindenképpen magánbefektetői forrást kell találni. Én tudom, hogy folynak tárgyalások, de nem vagyok jogosult felvilágosítást adni” – mondta Berényi.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége

Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb

2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld

Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát

A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!