Hírek
2011. Október 11. 07:25, kedd |
Belföld
Forrás: OrintPress
Kevesebb a kamionos baleset az előzési tilalom bevezetése óta
A januárban bevezetett kamionos előzési tilalom kedvező hatásai egyértelműen kimutathatók a baleseti adatokban.
2011 első nyolc hónapjában mind a tehergépjárművek részvételével bekövetkezett, mind a tehergépjármű által okozott balesetek száma jelentős mértékben csökkent a megelőző évhez képest.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése nyomán megszületett kormánydöntés alapján 2011. január elsejétől a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikkal és vontatókkal (ezek járműszerelvényeivel) az azonos irányban két forgalmi sávval rendelkező magyarországi autópálya- és autóútszakaszokon reggel 6 és este 22 óra között előzni tilos. A KRESZ rendelkezése a közlekedés megkönnyítését és biztonságosabbá tételét szolgálja. Bevezetésétől a Kormány azt várta, hogy a gyorsforgalmi utakon csökkennek az eljutási idők, nő a haladási sebesség az előzősávban, és mérséklődnek a baleseti kockázatok.
Tavaly január és augusztus között 125 személysérüléses baleset történt tehergépkocsi részvételével, ebből 59-et a tehergépkocsi vezetője okozott. Az idei adatok sokkal kedvezőbbek: az első nyolc hónapban 93 - 2010 azonos időszakához képest 25,6 százalékkal kevesebb - olyan személysérüléses baleset történt, amelyben tehergépkocsi is érintett volt. Ebből 49 esetben a tehergépjármű okozta a balesetet, ami az előző évi adatokhoz képest csaknem 17 százalékos csökkenést jelent.
Az eredményekben komoly szerepe volt annak is, hogy az országos rendőrfőkapitány nyáron a turisztikai idényhez kapcsolódó rendőri feladatokon túlmenően elrendelte a tehergépjárművek, autóbuszok vezetőinek vezetési- és pihenőidejére vonatkozó előírások megtartásának kiemelt számonkérését. A fokozottabb ellenőrzést a területi és helyi szervek elsősorban a késő esti és a hajnali órákra koncentrálva hajtották végre június közepe és augusztus vége között.
A tehergépjárművek az időjárási viszonyoktól függetlenül az egyik legkomolyabb baleseti veszélyforrást jelentik a közutakon. Közlekedésük kockázata meghaladja az egyéb járművekét, a kamionokhoz képest a közúti közlekedés más résztvevői lényegesen védtelenebbek. A nehéz tehergépjárművek előzési manőverei a járművek nagy tömege, az előző és előzött jármű többnyire alacsony sebességkülönbsége miatt kiemelten veszélyesek. A balesetek során nagyobb mértékben rongálódnak a járművek, így a bekövetkező személyi sérülések is jellemzően súlyosabbak.
A szaktárca az előzési tilalom forgalmi és közlekedésbiztonsági hatásait a szezonális eltérések figyelembe vétele érdekében a bevezetést követő egy teljes év letelte után részletesen elemzi majd - tudatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az Országos Rendőr-főkapitányság.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 06. 07:35, csütörtök | Belföld
Belügyminisztérium: idén mintegy 66 ezer ember vett részt közfoglalkoztatásban
Idén mintegy 66 ezer ember vett részt országszerte közfoglalkoztatási programokban, így a közfoglalkoztatás tovább erősítette szerepét a társadalmi integrációban és a munkaerőpiaci felkészítésben
2025. November 06. 07:35, csütörtök | Belföld
Roszatom: a Paks II. beruházás engedélyt kapott az első betonöntésre
Az Országos Atomenergia Hivatal kiadta azokat az engedélyeket, amelyek lehetővé teszik az első betonöntést az Paksi Atomerőmű 5. blokk nukleáris sziget épületeinek alaplemezébe
2025. November 06. 07:34, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: a washingtoni látogatás célja a Trump-kormányzattal történtő stratégiai-gazdasági együttműködés kialakítása
A Trump-kormányzattal történő stratégiai-gazdasági együttműködés kialakítását nevezte washingtoni látogatása céljának Orbán Viktor miniszterelnök szerdán a Facebook oldalára feltöltött videóban.
2025. November 04. 07:45, kedd | Belföld
Meteorológia: átlag közeli hőmérsékletű és száraz volt az október
Átlag közeli hőmérsékletű és száraz volt az október - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján hétfőn.
